aku lagi jahat...

1.28.2009

bismillahirrahmanirrahim...

ini cerita yang aku dapat waktu jaulah.terimalah...cewahh...

nak dijadikan cerita lah, disebuah kawasan, terdapat 3 pemuda sedang melepak. topik yang dorang bualkan adalah siapa paling jahat antara 3 orang itu. mulalah dengan perbincangan mereka2 itu dengan hangatnya...

"aku lah jahat" mula si A

"yo ooo je ko A. dah tentu aku lagi jahat" betah si B

"tak dapat la korang. aku la yang paling jahat" selit si C

bualan dorang semata-mata pusing ke situ. tak kemana pon. lama juga la pusing-pusing tang tu. kendian si B ni dah naik bosan...

"asik borak je. cuba la buat sket apa yang ko cakap tu.baru serupa bikin..." si B mencabar

kebetulan dekat kawasan yang dorang lepak-lepak tu lalulah seorang gadis manis. tetiba je si A ni pergi kat gadis manis itu dan tackle dia.(bukan ngorat) lalu jatuh la si gadis manis itu. pas je jatuh, dia pukul-pukul plak. ditambah lagi dia sepak-sepak gadis tu. si A ni brenti bila dah puas. kemudian pegi ke tempat dorang mula-mula lepak dan berlagak...

"tengok, aku dah buktikan yang aku jahat. korang tengok la aku dah pukul minah tu sampai lebam-lebam. satu badan plak tu. wakakakka!!!"

belum abes je si A gelak jahatnya, si B ni dah kat atas badan gadis tak bermaya tu. dia pon memulakan operasi jahat dia. si B ni pon memperkosa lah gadis malang itu dengan tidak ada perikemanusiaan langsung. dengan rakusnya si B ni buat gadis tu macam kanak-kanak baru jumpa mainan. lepas puas nafsu serakah dia, si B ni pon bunuh terus gadis itu...

kembalilah si B ni ke tempat dorang berborak tu. kemudian si B ni pon belagak la...

"ha..kan ak cakap aku lagi jahat...wakakkaka!!!"

si A ni terkejut dengan perlakuan si B ni. dan dia pon akuilah yang si B ni lagi jahat daripada dia.

"korang tao tak yang korang pukul,perkosa ngan bunuh tu sebenarnya adik aku..." si C mencelah gelak tawa si B.

tergamam si B dengan gelak tawanya. si A pulak terperanjat akan pengakuan si C.

"ko memang JAHAT la C..." serentak A dan B menjawab...

dengan muka bangga, si C ni pon melebarkan senyuman dia...

-tammat-

cuba korang fikir yang...

A=Amerika

B=Israel

C=Umat Islam

sebenarnya ceritera ini nak aku kaitan dengan isu palenstina. apakah sensitiviti kita sebagai umat Islam tentang penyeksaan yang diterima oleh saudara-saudara kita disana?adakah kita sekadar tahu?ataupun saja buat-buat tak tahu?mungkin diri sendiri ada jawapannya...

wassalam