kadang-kadang

1.21.2010

kadang-kadang...
aku merindui diriku yang dahulu
yang tak pernah tahu akan masalah
yang hanya fikirkan untuk bermain
yang tiada jadual padat
yang hanya untuk bergumbira
yang berhenti apabila penat

tapi sebenarnya
hidup ini tak pernah bohong
kerna setiap insan pasti mengalami perubahan
untuk terus kehadapan
mahupun kebelakang

wahai tuhan
bantulah aku ini
untuk rapat denganMU
untuk beribadat kepadaMU
untuk menjadi sebenar hamba padaMU
sebelum aku mengadapmu...


Mengemis Kasih-Raihan

Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku dilorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi kian parah

Semalam sudah sampai kepenghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi ku ulangi kembali
Gerak dosa yang menghiris hati

Tuhan dosaku menggunung tinggi
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

Tuhan walau taubat sering ku mungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah ku rapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaku

No comments: