matlamat

12.06.2008

bismillahirrahamirahim

sepeninggalan aku di tempat aku mengaji membuatkan aku terfikir tentang hidup dan kehidupan aku selepas ini.boleh dikatakan bahawasanya hidup yang aku tempuh ini penuh dengan matlamat yang tersendiri mengikut kadaran waktu dan situasi.matlamat ini seringkali berubah-ubah mengikut kehendak jangka pendek yang aku fikirkan ianya cukup berbaloi.

namun apa yang aku fikirkan tentang matlamat-matlamat yang sering berukar-tukar itu semuanya adalah hanya mainan dunia.sebab ianya bukanlah suatu yang mutlak.aku terfikir tentang matlamat yang hakiki dan abadi tentang kehidupan ini...

adakah kerja yang baik?
adakah rumah yang besar?
adakah kereta yang mewah?

persoalan yang menggilai dikotak fikiran aku adalah...

kalau aku punyai kerja yang baik,apa selepas itu?
kalau aku punyai rumah yang besar,apa selepas itu?
dan kalau aku punyai kereta yang mewah,apa selepas itu?

adakah perkara-perkara ini mempunyai suatu titik mutlak yang dapat memberikan hidup aku lebih bermakna daripada segalanya?oh,Tuhan...

persoalan aku sebenarnya sudah terjawab dengan kehadiran insan yang memberikan aku satu peluang untuk mencari matlamat hidup yang hakiki.aku sangat-sangat berterima kasih dengannya.dia sebagai pembimbing memberikan aku kekuatan untuk terus mencapai matlamat ini.walaupun aku tidak berupaya untuk mengucapkannya dihadapannya.namun,aku sentiasa berdoa agar perjuangan yang diperjuangkan olehnya dan aku akan sentiasa diRahmati yang Maha Esa.



p/s:kunjungan ke SUPERCAMP merupakan titik tolak tentang matlamat hidup aku sebagai seorang dai'e.terima kaseh wahai abu awgqs
...

8 comments:

shiha_87 said...

InshaAllah...amin..moga2 yg diimpikan itu menjadi kenyataan....

eJAI said...

pergghh...dah ade awek siot

mmsyah said...

erk?bila masa plak ak ada awek?

eJAI said...

tu...bertemu seseorang tu kau tulih

mmsyah said...

ooo...tp bukannye gadis...

shiha_87 said...

Yeke mansur?bukan gadis?haha

mmsyah said...

iya...bukan gadis la.napa?xpercaya?

fizahaluwi said...

Alhamdulillah..(^^,)..